اپلیکیشن ها ( آموزش و ترفند )

دریافت تیک آبی اینستاگرام (Verified Badge ) (آموزش گام به گام)

با نحوه دریافت تیک آبی در حساب اینستاگرام آشنا شوید

امروزه با افزایش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی، تشخیص اکانت رسمی یک برند یا شخص مشهور از سایر حساب های جعلی دشوار شده است.  به همین دلیل در اکثر شبکه های اجتماعی قابلیت Verified Badge ایجاد شده است که از طریق آن و با دیدن تیک آبی اینستاگرام رنگ می توان متوجه شد که حساب رسمی شخص یا برند مورد نظر کدام حساب است.  نحوه گرفتن علامت آبی اینستاگرام برای بسیاری از افراد سوال است و معمولاً می خواهند بدانند که چگونه می توانند حساب خود را در اینستاگرام تأیید کنند.  تا چندین سال پیش، این قابلیت از طریق روش‌های دیگری به دست می‌آمد، جایی که افراد برای رسمی کردن حساب اینستاگرام هزینه‌های زیادی دریافت می‌کردند و به شخصی که به دنبال رسمی کردن حساب اینستاگرام خود بود، نشان تأیید شده ارایه می دادند.


حال اگر در مورد نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شرایط تیک آبی اینستاگرام را به شما معرفی کنیم ، تا شما بتوانید در صورت وجود هر یک از عناصر مورد نظر در اکانت خود ، اکانت اینستاگرام را رسمی کنید.

   چک مارک آبی اینستاگرام (نشان تایید شده) چیست؟

علامت تیک آبی یا نشان تأیید شده شامل تصویری شبیه به تصویری است که در کنار نام نمایه ظاهر می شود و وضعیت رسمی یک حساب رسانه اجتماعی را نشان می دهد. هر حسابی که این تصویر را به صورت تیک آبی داشته باشد به این معنی است که شخص یا برند مورد نظر درخواست رسمی کردن اکانت اینستاگرام را داده است . برای رسمی کردن اکانت اینستاگرام به اطلاعاتی مانند نام، فعالیت پس زمینه ، عکس پاسپورت، گواهی یا هر مدرک هویتی که نشان دهد حساب شما رسمی است نیاز دارید.  بنابراین، در صورت وجود چندین اکانت برای یک شخص یا برند که باعث می شود نتوانیم حساب رسمی را از اکانت جعلی تشخیص دهیم، این راه حل مناسبی خواهد بود.  اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک نیز از این ویژگی برای نشان دادن رسمی بودن حساب مورد نظر استفاده می کنند.  پس می توان گفت که داشتن تیک آبی در اینستاگرام نشان دهنده اعتبار اکانت است که مدیریت اکانت رسما درخواست دریافت تیک آبی در پروفایل اینستاگرام را ارسال و تایید مورد نظر را دریافت نموده است.  پس اگر شما هم قصد گرفتن تیک آبی اینستاگرام را دارید در ادامه به معرفی شرایط تیک آبی اینستاگرام می پردازیم.

ارزش چک مارک (تیک) آبی اینستاگرام

چک مارک آبی کوچک برای تأیید حساب های واقعی اینستاگرام مهم است، اما همچنین این علامت یک نماد وضعیت است.  پیش از هر چیز، اگر علامت آبی در اینستاگرام دارید، باید یک فرد “قابل توجه” باشید.  به همین دلیل است که تأیید اینستاگرام یک گام مهم برای رشد حساب شما است.  با این حال، اگر می‌پرسید دقیقاً چه کسی یک پروفایل تأیید شده در اینستاگرام دریافت می‌کند، این پلتفرم شرایط دقیق را کمی مبهم می‌گذارد.  نکات مهم برای درخواست علامت آبی عبارتند از :

۱-   در قسمتی که باید نام کاربری را وارد کنید، مطمئن شوید که نام کاربری شماست.  در مرحله بعد در قسمتی که باید نام کامل را وارد کنید، این نام باید با مدارک شناسایی که قصد ارائه آن را دارید مطابقت داشته باشد.
۲- سپس قسمتی که شناسه خود را در آن ضمیمه می کنیدحتما بخوانید!  اگر به دنبال دریافت تأیید برای کسب و کار یا نام تجاری هستید، به شناسه دولتی که نام و تاریخ تولد شما را نشان دهد (مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا کارت شناسایی و هویت ملی) یا مدارک حرفه ای مانند پرونده های مالیاتی نیاز دارید.  برای افراد مقیم ایران استفاده از تصویر گذرنامه برای این منظور ضروری است.
پس از تایید درخواست شما، اعم از تایید یا رد درخواست شما، پیامی در قسمت نوتیفیکیشن برای شما ارسال می شود که با مشاهده آن می توانید متوجه شوید که درخواست رسمی شدن اکانت اینستاگرام چه نتیجه ای دارد.
نکات مهم درخواست تیک آبی
در قسمتی که باید Username را وارد کنید، مطمئن شوید که دقیقاً شناسه شما باشد.  در مرحله بعد در قسمتی که باید نام کامل را وارد کنید این نام باید با مدارک هویتی که قصد ارائه آن را دارید مطابقت داشته باشد.

  بعد حتما قسمتی که شناسنامه خودتون رو ضمیمه میکنید بخونید!  اگر برای کسب و کار یا نام تجاری درخواست تایید می کنید، به یک شناسه دولتی که نام و تاریخ تولد شما را نشان می دهد (مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا شناسه ملی) یا اسناد تجاری مانند سوابق مالیاتی نیاز دارید.  برای افرادی که در ایران زندگی می کنند لازم است از تصویر پاسپورت خود برای این منظور استفاده کنند.

  پس از بررسی درخواست شما، اعم از تایید یا رد درخواست، در قسمت اطلاع رسانی پیامی برای شما ارسال می شود که با مشاهده آن می توانید متوجه شوید که درخواست رسمی شدن اکانت اینستاگرام چه نتیجه ای دارد.

شرایط تیک آبی اینستاگرام

شرایط پیچیده و تقریبا سختی برای گرفتن چک مارک آبی در اینستاگرام وجود دارد.  اگر اکانت شما این شرایط را نداشته باشد، درخواست رسمی کردن حساب شما تایید نخواهد شد. پس قبل از ارسال درخواست رسمی شدن اکانت اینستاگرام خود باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
۱_ شرط اول این است که حساب شما معتبر باشد.  بنابراین نمی توان تیک آبی اینستاگرام را برای اکانت هایی که جنبه سرگرمی و محتوای زرد دارند، دریافت کرد.
۲_  شرط دوم برای داشتن یک حساب کاربری تایید شده اینستاگرام این است که حساب شما منحصر به فرد باشد.  این بدان معنی است که حسابی که تأیید می کنید صرفا متعلق به شما و کسب و کار شما است.  اگر چند اکانت دارید، تنها یکی از آنها تایید می شود و تیک آبی اینستاگرام را دریافت می کند.
۳_ سومین شرط لازم برای تایید اکانت اینستاگرام این است که اکانت شما کامل باشد و اطلاعاتی مانند نام، بیو، عکس پروفایل و … به صورت صحیح ذکر شده باشد. اکانت شما باید توسط دیگران قابل مشاهده است.  همچنین باید حداقل یک پست داشته باشید تا چک مارک آبی رنگ اینستا را دریافت کنید.
۴_در نهایت چهارمین شرط لازم برای اکانت تایید شده اینستاگرام این است که اکانت شما توسط افراد دیگر شناخته و جستجو شود و فعالیت زیادی داشته باشید.
پس از احراز هر یک از شرایط فوق، می توانید درخواست تایید رسمی اکانت اینستاگرام خود را به پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید تا شرایط بالا بررسی شود و در صورت داشتن تمامی شرایط، اکانت شما تایید می شود.

مراحل (گام های) دریافت چک مارک آبی اینستاگرام

برای دریافت تیک آبی اینستاگرام ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و سپس به صفحه پروفایل خود بروید


حال مانند تصویر بالا به صفحه تنظیمات رفته و گزینه Request Verification را انتخاب کنید تا درخواست رسمی شدن اکانت اینستاگرام برای تایید در اینستاگرام در بیو و استوری ارسال شود.

در این صورت پنجره ای مشابه تصویر زیر برای شما ظاهر می شود که باید اطلاعات برند یا کسب و کار خود را در آن وارد کنید.

اکنون همانطور که در تصویر بالا می بینید ابتدا شناسه شما در قسمت Username نمایش داده می شود که باید بررسی کنید و ببینید دقیقا همان شناسه ای است که قصد رسمی کردن آن را دارید یا خیر. سپس در قسمت دوم به نام Full Name باید نام کامل خود را وارد کنید.  مطمئن شوید که این نام با نام موجود در مدارک هویتی شما مانند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت یکی باشد.

در نهایت باید روی گزینه Choose file در مقابل گزینه Please    attach a photo of your ID کلیک کنید و تصویر شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی خود را انتخاب کنید.  برای ساکنان ایران استفاده از پاسپورت برای این امر ضروری است.

  در نهایت پس از پر کردن تمامی این فیلدها، کافیست روی دکمه ارسال کلیک کنید و چند روز منتظر بمانید تا درخواست شما توسط واحد پشتیبانی اینستاگرام تایید شود.  پس از بررسی درخواست شما، اعم از تایید یا رد درخواست، یک پیام اخطار در صفحه اطلاع رسانی برای شما ارسال می شود که با مشاهده آن خواهید دید که نتیجه درخواست رسمی شدن اکانت اینستاگرام چه بوده است.

   ضمناً توجه داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که اینستاگرام درخواست شما را تایید کند، زیرا نشان آبی اینستاگرام فقط برای افراد مشهور، چهره های عمومی، برندهای جهانی یا افراد دارای نام تجاری رزرو می شود.  با توجه به اطلاعاتی که اینستاگرام برای درخواست تیک آبی در صفحات راهنمای خود درج کرده است، بررسی درخواست تأیید صحت اکانت تنها در صورتی انجام می شود که حساب مورد نظر منحصر به فرد، کامل و برای دیگران مورد توجه باشد. علاوه بر این، اینستاگرام تاکید دارد که حساب شما  می دهد که اکانت شما تعداد فالوورهای بالایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *