معرفی و مقایسه گوشی های موبایل

قیمت و مشخصات Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات و هر آنچه که تاکنون می دانیم را در ادامه خدمت شما عزیزان اراعه خواهیم داد

 

وقتی صحبت از سری آیفون های 2023 اپل به میان می آید، چیزهای زیادی باید منتظر بود. ما آنقدر به معرفی گوشی های هوشمند تکراری اپل در هر سال عادت کرده ایم که رویداد آیفون 14 یکی از هیجان انگیزترین رویدادهای اخیر بود. مطمئناً، مدل پایه تقریباً مشابه مدل قبلی خود بود، اما اپل به جای مینی یک پلاس به ما داد و دستگاه‌های Pro یک سبک نمایشگر کاملاً جدید با سوراخ پانچ را معرفی کردند.

 

حتی اگر گوشی‌ها واقعاً تغییر چندانی نداشته باشند، می‌توانیم مطمئن باشیم که اپل نسخه‌های جدیدی را همراه با یک رویداد معرفی خوب و بازاریابی پر زرق و برق منتشر خواهد کرد. سال 2023 نیز تفاوتی نخواهد داشت، همانطور که شایعات و اطلاعات درز در مورد سری آیفون 15 نشان می دهد. بیایید دریابیم.

 

 

رنگ، مدل و اندازه آیفون 15 اپل

هنوز باید چهار مدل در این سری وجود داشته باشد. Pro Max می تواند به Ultra تغییر نام دهد.

شایعات ادعا می کنند که ممکن است رنگ های شرابی، صورتی تیره و آبی روشن وجود داشته باشد.

واحدهای ساختگی نشان می دهد که همه مدل ها ممکن است دارای شیشه مات باشند.

ما منتظر چهار مدل آیفون جدید در سال 2023 با همان چیدمان اولیه سال 2022 هستیم. دقیقاً مانند سری آیفون 14، احتمالاً یک آیفون 15 استاندارد با عرضه پلاس بزرگتر وجود خواهد داشت (حتی اگر n فروش برای این گوشی استثنایی نباشد. آیفون 14 پلاس)، و همچنین دو گوشی گران قیمت تر. طرح نامگذاری ممکن است یکسان باشد، اما شایعاتی شنیده ایم مبنی بر اینکه اپل ممکن است پرو مکس را به آیفون اولترا تبدیل کند. این مطابق با برندی است که این شرکت اخیراً برای اپل واچ گران‌قیمت خود معرفی کرده است و می‌تواند به آن اجازه دهد حتی قیمت بالاتری نیز دریافت کند. با این حال، باید از آیفون پرو کوچکتر با مواد جدید یا قابلیت های بهبود یافته متمایز شود.

در مورد رنگ‌ها، هنوز چیزی رسمی نشده است، اما به لطف نشت 9to5Mac، اولین نگاه خود را به یک رنگ جدید در اوایل امسال دریافت کردیم. کد هگز رنگ 410D0D و نام این کد رنگ Dark Sienna است که در بالا مشاهده می کنید. اگرچه Dark Sienna نام کد رنگ است، اما اپل ممکن است نام دیگری را برای رنگ‌بندی انتخاب کند. همچنین اعتقاد بر این است که این رنگ انحصاری Pro و Pro Max است.

همین منبع همچنین نشان می دهد که مدل استاندارد و پلاس می توانند رنگ های صورتی و آبی روشن داشته باشند. با این حال، او هشدار داد که این گزینه ها ممکن است قبل از راه اندازی تغییر کنند. این رسانه بعدا اضافه کرد که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز ممکن است رنگ سبز نعنایی داشته باشند.

این رنگ‌ها ممکن است با رنگ‌های سنتی‌تری مانند سیاه، سفید، نقره‌ای، طلایی و (محصول)قرمز نیز همراه شوند.

 

MacRumors

در اواخر ماه مه، MacRumors به ​​دستگاه‌های جعلی آیفون 15 دست یافتند. ظاهراً پشت مدل‌ها دارای شیشه‌های مات بودند، چیزی که مختص مدل‌های Pro بود. با این حال، انتشار نشان می دهد که شیشه مات می تواند در تمام مدل های این نسل بعدی ظاهر شود.

 

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 15 اپل

سری آیفون 15 ممکن است در 13 سپتامبر 2023 عرضه شود.

دو نسل آخر آیفون در اواسط سپتامبر معرفی شدند و بلافاصله پس از آن به فروش رسیدند. به طور معمول انتظار داریم اپل این چرخه را در سال 2023 ادامه دهد، اما به نظر می رسد ممکن است تاخیری وجود داشته باشد. به گفته بارونز، پس از انجام بررسی کانال در زنجیره تامین اپل، Wamsi Mohan – تحلیلگر اوراق بهادار جهانی در Bank of America – پیش بینی کرد که سری آیفون 15 چند هفته به تعویق خواهد افتاد. موهان می‌گوید اپل می‌تواند تا سه ماهه چهارم برای عرضه آیفون بعدی صبر کند، اما دلیلی برای تأخیر این گوشی ارائه نکرد. اگر درست باشد، این بدان معناست که تاریخ انتشار بین اکتبر و دسامبر خواهد بود.

با این حال، یک شایعه 9to5Mac اشاره می‌کند که «منابع متعدد» نشان می‌دهد که «شرکت‌های مخابراتی تلفن همراه از کارمندان خواسته‌اند که در 13 سپتامبر به دلیل اعلامیه‌ای بزرگ برای گوشی‌های هوشمند، روزهای مرخصی نگیرند». با توجه به اینکه اپل از این ماه به دلیل تسلط خود تمایل دارد سایر تولیدکنندگان را بترساند، به احتمال زیاد به آیفون 15 اشاره می کند.

اگر اپل تصمیم بگیرد همه چیز را به هم بزند و از آیفون 15 اولترای مقاوم رونمایی کند، ممکن است این کار را در یک رویداد جداگانه انجام دهد. با آنچه که در این مرحله می دانیم، نمایش اعلامی واحد هنوز محتمل ترین به نظر می رسد.

 

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در خبرنامه Power On خود در 6 آگوست ادعا کرد که فروش آیفون 15 ممکن است از 22 سپتامبر آغاز شود. وی افزود که اپل می تواند این گوشی ها را در 12 یا 13 سپتامبر معرفی کند.

در مورد قیمت گذاری، گورمن در 30 جولای ادعا کرد که اپل ممکن است افزایش های جزئی قیمت را در خارج از ایالات متحده ارائه دهد. با این حال، او همچنین از رد افزایش قیمت در خود ایالات متحده خودداری کرد.

 

طراحی آیفون 15 اپل

Dhruv Bhutani / Android Authority

سری آیفون 15 احتمالا جایگزین پورت لایتنینگ با پورت USB-C خواهد شد.

گفته می شود بدنه کمی ضخیم تر، لبه های گرد، قاب تیتانیومی و برآمدگی دوربین بزرگتر است.

گوشی‌ها احتمالا دارای یک دکمه تنظیم صدا و دکمه «اقدام» خواهند بود.

با معرفی Dynamic Island که طراحی مدل‌های آیفون 14 پرو را تغییر می‌دهد، می‌توانید انتظار داشته باشید دستگاه‌های 2023 گزاره‌های کاملاً تکراری باشند. برعکس، برخی از ویژگی های پرچمدار جدید ممکن است در راه ما باشند.

 

 

USB-C یا نه USB-C؟

اپل اعتراف کرد که باید قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند و پورت لایتنینگ اختصاصی خود را به نفع اتصال USB-C کنار بگذارد. این دستور تا سال 2024 اجرایی نمی‌شود، اما مارک گورمن از بلومبرگ و دیگران فکر می‌کنند اپل می‌تواند زودتر از دیرتر این نوار چسب را حذف کند و یک پورت USB-C را در سری آیفون 15 بچسباند.

پورت جدید آیفون 15 پرو می تواند سرعت انتقال اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به گفته تحلیلگر ناشناس 941 – که به طور دقیق جزیره دینامیک را قبل از عرضه آیفون 14 فاش کرد – این درگاه می تواند از Thunderbolt 3 استفاده کند. پورت لایتنینگ در مدل های فعلی آیفون با سرعت USB 2.0 کار می کند که تا 480 مگابیت در ثانیه (0.48 گیگابیت بر ثانیه) می رسد. . از طرف دیگر تاندربولت 3 تا 40 گیگابیت در ثانیه می رود. همین نشت همچنین نشان داد که پورت جدید می‌تواند به برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد در iOS 17 ظاهر شود. یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند توانایی خروجی تا مانیتورهای 4K باشد.

 

اما Thunderbolt 3 ممکن است برای کل سری اعمال نشود. طبق گفته فوربس، اپل ممکن است برای مدل پایه و پلاس از USB 2.0 استفاده کند، در حالی که Thunderbolt 3 ممکن است برای Pro و Pro Max رزرو شود.

 

در حالی که مشخص نیست که اپل قطعا USB-C را به آیفون 15 خواهد آورد، همچنین مشخص نیست که اگر این کار را انجام دهد برای همه مدل ها اعمال می شود یا خیر. او می‌توانست انتخاب کند که پورت را فقط در مدل‌های Pro یا فقط SKUهای خاص در مناطق خاص به‌روزرسانی کند. زمان مشخص خواهد کرد، و به هر حال ممکن است کوتاه مدت باشد، با انتظار می رود آیفون کاملاً بدون پورت ظرف چند سال آینده وارد بازار شود.

 

 

باز هم در آغوش کشیدن منحنی ها؟

اپل از آیفون‌های منحنی فاصله گرفت و با آیفون 12 به زیبایی لبه‌های صاف بازگشت. به گفته افشاگر ShrimpApplePro، ممکن است چیزی شبیه به آیفون 5C ببینیم، جایی که جلوی آن صاف است، اما پشت آن خمیده است. ممکن است یک جهت طراحی عجیب و غریب به نظر برسد، اما می تواند شبیه به قاب پایین جدیدترین مک بوک ها باشد. اپل همچنین اغلب دوست دارد الگوهای طراحی مکمل را در خطوط تولید خود وارد کند.

 

همین نشت همچنین از تیتانیوم به عنوان ماده قاب (شاید فقط برای Ultra) نام می برد که قبلاً شنیده ایم. همه اینها ممکن است به ظرفیت زنجیره تامین منجر شود، بنابراین اگر هیچ یک از اینها به موقع برای آیفون 15 محقق نشد و دوباره همان طراحی را دریافت کردیم، تعجب نکنید.

 

به لطف برخی نشت ها، ما اکنون رندرهایی داریم که به ما ایده بهتری از آنچه که برای طراحی انتظار داریم می دهد.

 

به نظر می رسد اپل به همان تنظیمات دوربین دوگانه در پشت آیفون 15 پایبند است. دوربین سوم احتمالاً برای مدل های Pro در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، لنزهای آیفون 15 پرو نیز ضخیم‌تر از قبل به نظر می‌رسند که نشان‌دهنده ارتقاء به سنسورهای بزرگ‌تر است.

 

مینگ چی کو، یکی از اعضای داخلی اپل ادعا کرده است که این شرکت ممکن است دکمه های فیزیکی را با دکمه های حالت جامد در آیفون 15 پرو جایگزین کند. همچنین شایعه شده بود که اپل دکمه بی صدا را با دکمه قابل برنامه ریزی “Action” جایگزین خواهد کرد. اگرچه هنوز انتظار داشتیم که یک دکمه اکشن وجود داشته باشد، به نظر می رسد که پروژه های دکمه حالت جامد از کار افتاده اند. شرکتی که گمان می رود مسئولیت توسعه اجزای دکمه ها را بر عهده دارد در نامه ای به سهامداران لغو این پروژه را اعلام کرد.

در ماه مه 2023، برخی از فروشگاه‌ها موفق شدند مدل‌های ماکت‌آپ آیفون 15 را به دست بیاورند. یکی از این فروشگاه‌ها اپل اینسایدر بود که تمام واحدهای ساختگی فلزی را خریداری کرد که برای آزمایش لوازم جانبی و قاب‌ها استفاده می‌شد. گفته می شود که واحدهای فلزی نشان دهنده کل خانواده آیفون 15 هستند و دارای دکمه های کار هستند.

از مشاهدات خروجی، به نظر می رسد طراحی کاملاً به مدل قبلی خود نزدیک است. قابل توجه ترین تفاوت ها نسبت به کل سری، پورت USB-C بزرگتر و لبه های گرد است که قبلاً ذکر کردیم. به‌طور جداگانه، به نظر می‌رسد که بیشتر تغییرات فقط روی آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس تأثیر می‌گذارد. این تغییرات عبارتند از:

 

  •   راکر ولوم بلند تکی
  •   یک دکمه جدید که قبلاً دکمه بی‌صدا وجود داشت
  •   یک ماژول دوربین توسعه یافته
  •   پایه بزرگتر برای برآمدگی دوربین

 

به علاوه، دکمه جدید می تواند دکمه اکشنی باشد که ما در مورد آن زیاد شنیده ایم. به نظر می رسد قالب های ساختگی نیز تایید می کنند که دکمه های حالت جامد وجود نخواهد داشت. اپل اینسایدر همچنین ادعا می کند که آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس ضخیم تر از همتایان قدیمی خود هستند، اما همچنین باریک تر و کوتاه تر هستند.

 

رسانه دیگری که ظاهراً یک واحد ساختگی دریافت کرد، کانال یوتیوب Unbox Therapy بود. در این ویدیوی 20 دقیقه‌ای، لوئیس هیلسنتگر، مجری برنامه، مدلی را به نمایش می‌گذارد که در مقایسه با دستگاه‌های ساختگی تمام فلزی قبلی، به ظاهر واقعی آیفون 15 نزدیک‌تر است. Hilsenteger این هشدار را اضافه می کند: “من نمی توانم تضمین کنم که این همان چیزی است که [به نظر می رسد]. به من گفته شد که این شکلی خواهد بود.

 

اپل این بریدگی را با بریدگی قرصی برای آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس جایگزین کرد. انتظار می‌رفت که اپل همین کار را برای مدل‌های استاندارد نسل بعدی انجام دهد، زیرا آنها از عملکرد جزیره پویا نیز استفاده می‌کنند.

 

به نظر می رسد یک تصویر لو رفته از پنل شیشه ای جلو و محافظی که تصور می شود مربوط به سری آیفون 15 باشد، این حدس را تایید می کند. این تصویر متعلق به Ice Universe است و شامل کل مجموعه آیفون 15 می شود. علاوه بر این، به نظر می رسد این تصویر نیز تایید می کند که حاشیه های باریک تری برای مدل های Pro وجود خواهد داشت.

 

مارک گورمن، روزنامه نگار کهنه کار، در خبرنامه 30 جولای خود، ادعاهای مرتبط با طراحی را مطرح کرد. از یک طرف، او خاطرنشان کرد که لبه‌های سری آیفون 15 نسبت به قبل تیزتر خواهند بود. او همچنین تاکید کرد که این لبه‌ها از جنس تیتانیوم خواهند بود و این شرکت به‌جای کلید رینگر یک دکمه اکشن خواهد داشت.

 

خبرنگار بلومبرگ همچنین ادعا کرد که اپل هنوز دکمه‌های ولوم و پاور خازنی را به دلایل مهندسی و هزینه‌ای انتخاب نمی‌کند.

 

 

اندازه و مشخصات صفحه نمایش آیفون 15 اپل

صفحه نمایش آیفون 15 می تواند 6.2 اینچ باشد.

صفحه نمایش پرو مکس می تواند 2500 نیت روشنایی داشته باشد.

پردازنده A17 Bionic ممکن است در سال 2024 انرژی کمتری داشته باشد.

هر مدل آیفون 15 می تواند یک تراشه UWB جدید دریافت کند.

 

با توجه به تاریخچه اپل، اگر آیفون 15 از نظر طراحی تا حد زیادی مشابه آیفون 14 بود، جای تعجب نداشت. اما به نظر می رسد ممکن است تغییراتی در صفحه نمایش وجود داشته باشد. شایعه شده است که نسل بعدی آیفون استاندارد دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است که گفته می شود کمی بزرگتر از صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 14 است.

 

علاوه بر این، انتظار می رود صفحه نمایش Pro Max دارای روشنایی 2500 نیت باشد. از سوی دیگر، اپل می‌تواند به نرخ تازه‌سازی 60 هرتز خود ادامه دهد، ادعا می‌شود که شرکت کوپرتینویی می‌تواند در آینده به نمایشگرهای میکرو LED روی بیاورد، اما در این نسل آینده این اتفاق نخواهد افتاد.

 

ناگفته نماند که اپل یک پردازنده کاملاً جدید راه اندازی خواهد کرد و طبق گفته نیکی، A17 Bionic مورد انتظار می تواند اولین پردازنده ای باشد که بر روی فرآیند جدید 3 نانومتری TSMC ساخته شده است.

 

 

مدل‌های پایه آیفون 15 ممکن است با A16 Bionic باقی بمانند در حالی که نسخه‌های Pro ارتقای SoC را دریافت می‌کنند.

 

 

به نظر می رسد که ما قرار است سری آیفون 14 را تکرار کنیم، اما مدل های پایه به تراشه های نسل قبلی چسبیده اند. مارک گورمن در 30 جولای ادعا کرد که مدل‌های آیفون 15 و پلاس همچنان از تراشه A16 Bionic استفاده می‌کنند در حالی که دستگاه‌های Pro از تراشه 3 نانومتری استفاده می‌کنند که «به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر است». شایعه ای که ادعا می کرد تراشه A17 ممکن است دارای یک هسته گرافیکی اضافی و حداکثر سرعت کلاک 3.70 گیگاهرتز باشد، از این موضوع پشتیبانی می کند.

 

شایعه ای از MacRumors ادعا می کند که اپل ممکن است در سال 2024 از فرآیند N3B TSMC به N3E در تلاش برای صرفه جویی در هزینه تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد، تراشه‌های جدید A17 Bionic اساساً با دسته اولیه متفاوت خواهند بود و مصرف انرژی کمتری دارند. با این حال، این خروجی می گوید شک دارد که در طول چرخه عمر آیفون 15 اتفاق بیفتد.

 

یک گزارش توسط شرکت تحقیقاتی TrendForce ادعا کرد که “اپل ظرفیت و مشخصات رم را در سری آیفون 15 افزایش خواهد داد. ظرفیت حافظه را به 8 گیگابایت ارتقا داد تا با پردازنده جدید خود مطابقت داشته باشد”. این افزایش رم ممکن است مدل استاندارد و پلاس را نادیده بگیرد، اما این دستگاه ها همچنان می توانند حداقل به رم LPDDR5 ارتقا داده شوند. یک منبع آگاه ادعا کرد که خط Pro با 6 گیگابایت رم باقی خواهد ماند، اما بعداً گفت که اپل هر دو پیکربندی رم 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی را آزمایش کرده است و مشخص نیست که این شرکت کدام پیکربندی را انتخاب کرده است.

 

 

در همین حال، به نظر می رسد که آیفون 15 ممکن است فضای ذخیره سازی را افزایش دهد. طبق گفته وبلاگ نویس کره ای eyes1122، یک منبع فروشنده ادعا می کند که Pro و Pro Max می توانند یک گزینه غول پیکر 2 ترابایتی دریافت کنند. شایعه دیگری از Weibo ادعا می کند که اپل چهار گزینه ذخیره سازی شامل 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت را ارائه می دهد.

 

به نظر می رسد نشریه چینی IT Home با استناد به منبعی در فاکسکان، اطلاعاتی در مورد اندازه باتری هر چهار مدل دریافت می کند. به گفته این منبع، ظرفیت باتری 3877 میلی آمپر ساعت (آیفون 15)، 4912 میلی آمپر ساعت (آیفون 15 پلاس)، 3650 میلی آمپر ساعت (آیفون 15 پرو) و 4852 میلی آمپر ساعت (آیفون 15 پرو مکس) است. با این حال، این رسانه مقاله خود را به روز کرده است تا افشاگر دیگری را نیز در بر گیرد که ادعا می کند این آمار جعلی است. بنابراین شما می خواهید این نشتی خاص را با مقدار زیادی نمک کنار بگذارید.

 

یکی دیگر از شایعات باتری نشان می دهد که اپل ممکن است یک باتری انباشته را انتخاب کند. این امر باعث افزایش تراکم انرژی باتری آیفون 15 و عمر طولانی تر می شود. همچنین گفته می‌شود که سرعت شارژ سیمی می‌تواند 40 وات و 20 وات برای شارژ MagSafe باشد، اما مشخص نیست که برای آیفون 15 یا 16 باشد. این اطلاعات از یک افشاگر است که ما نمی‌دانیم خیلی زیاد است RGcloudS، پس شما هم دوست دارید این شایعه را با یک دانه نمک کنار بگذارید. با این حال، منابع خود 9to5Mac نشان می دهد که برخی از مدل ها ممکن است سرعت شارژ 35 واتی داشته باشند.

 

در یک چرخش غافلگیرکننده، کو در توییتر ادعا کرد که اپل نسل بعدی تراشه باند اولترا واید (UWB) را در تمام مدل‌های آیفون 15 معرفی خواهد کرد. عملکرد یا کاهش مصرف انرژی برای فعل و انفعالات نزدیک”. به نظر می رسد که این توسعه به دلیل ظهور Vision Pro برای بهبود محاسبات فضایی و اطمینان از اینکه اکوسیستم بهم پیوسته اپل به عملکرد خود همانطور که مخاطبانش انتظار دارند، انجام داده است.

 

 

دوربین آیفون 15 اپل

اپل احتمالاً از دو دوربین برای آیفون 15 و پلاس و سه دوربین برای پرو و ​​پرو مکس استفاده خواهد کرد.

مدل‌های حرفه‌ای می‌توانند جدیدترین حسگر تصویر سونی را دریافت کنند.

ممکن است یک اسکنر جدید LiDAR برای مدل های Pro در دسترس باشد.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 5x یا 6x ممکن است برای Pro Max عرضه شود.

 

اپل همیشه موفق می شود هر سال کار جدیدی را با دوربین گوشی های هوشمند خود انجام دهد، چه با بهبود سخت افزار یا نرم افزار. در سال 2023، ما انتظار داریم جدیدترین و بهترین سنسور تصویربرداری سونی برای بهبود عملکرد دوربین اصلی (احتمالاً برای مدل‌های Pro در نظر گرفته شده باشد). گفته می شود که این یک سنسور “به روز” است که می تواند نور بیشتری را جذب کند و سطح سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر کند.

 

بر اساس تمام تصاویر فاش شده، به نظر می رسد اپل به همان تنظیمات دوربین دوگانه در پشت آیفون 15 پایبند است. دوربین سوم احتمالاً برای مدل های Pro در نظر گرفته شده است. لنزهای آیفون 15 پرو نیز نسبت به قبل ضخیم تر به نظر می رسند که نشان دهنده ارتقاء به سنسورهای بزرگتر است.

 

یکی دیگر از مواردی که می تواند عکس هایی را که می گیرید بهبود بخشد، اسکنر LiDAR بهبود یافته است. بر اساس افشای MacRumors، گمان می‌رود که سونی اکثر قطعات اسکنر جدید LiDAR را برای iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max تامین می‌کند.

 

زوم پریسکوپ یک چشم‌انداز وسوسه‌انگیز است که می‌تواند بزرگترین ارتقاء دوربین آیفون در سال‌های اخیر باشد.

تحلیلگر دن ایوز به دیلی میل گفت که ما باید منتظر بهبود چشمگیر دوربین باشیم. احتمالاً شامل مگاپیکسل و سایر قابلیت‌های اطراف عکس‌ها می‌شود که حتی با آیفون 14 (sic) قابل تصور نیست.»

 

جالب‌تر از این شایعه است که اپل ممکن است در نهایت لنز پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 5x یا 6x را انتخاب کند، اگرچه این ممکن است منحصر به iPhone 15 Pro Max/Ultra باشد. تحلیلگر Ming-Chi Kuo با بیان اینکه لنز پریسکوپ فقط باید برای 15 Pro Max باشد، از این احتمال پشتیبانی می کند، اما در نهایت در سال 2024 به iPhone 16 Pro می رسد. دوربین های زوم تاشو برای تعداد کمی از پرچمداران رده بالای اندرویدی را زیبا کرده اند. سال‌ها اکنون، بنابراین این نمونه دیگری از پیشرفت اپل است. اگرچه این هنوز یک چشم انداز وسوسه انگیز است و می تواند بزرگترین ارتقاء دوربین آیفون در سال های اخیر باشد.

 

مارک گورمن مدعی شد که باید از آیفون 15 چندین ارتقاء دوربین را انتظار داشته باشیم، از جمله “توانایی به دست آوردن محدوده زوم اپتیکال بسیار گسترده تر در مدل بزرگتر.” به نظر می رسد که این ادعای لنز پریسکوپ را تکرار می کند.

 

شایعه دیگری، این بار از کاربر توییتر RGcloudS، نشان می دهد که آیفون 15 ممکن است دارای لنز هیبریدی شیشه ای پلاستیکی با دیافراگم ƒ/1.7 باشد. این لنز 15 تا 20 درصد نور بیشتر و رنگ های بهتر را می گیرد. همچنین ظاهرا آیفون 15 را به اولین برند غیر چینی تبدیل می کند که دارای چنین لنز است.

 

 

ویژگی ها و اطلاعات دیگر آیفون 15 اپل

انتظار می رود Dynamic Island برای تمامی مدل های آیفون عرضه شود.

 

نقشه راه فاش شده نشان می دهد که اپل ممکن است یک ماژول Face ID زیر نمایشگر را در Pro بازگردانده باشد.

 

اپل می تواند آیفون 15 را در سال 2024 به یک مربی مجازی هوش مصنوعی مجهز کند.

 

پرو و ​​پرو مکس شاید تنها مدل هایی هستند که می توانند از Wi-Fi 6E استفاده کنند.

 

عمر باتری می تواند بهتر از نسل گذشته باشد.

 

Dynamic Island که در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس ظاهر شد، مورد انتظارترین ویژگی دستگاه های نسل فعلی بود. اما آیفون 14 استاندارد و مدل پلاس جدید باید به بریدگی قدیمی بسنده کنند. شایعات حاکی از آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *