معرفی و مقایسه گوشی های موبایل

قیمت و مشخصات Apple iPhone 16

در این مقاله به مشخصات، قیمت و شایعات در مورد آیفون ۱۶ که در سال 2024 عرضه می شود خواهیم پرداخت

 

مدل‌های آیفون 16 که قرار است در پاییز 2024 عرضه شوند، می‌توانند دارای اولین تراشه مودم طراحی‌شده اپل، به‌علاوه فناوری به‌روز شده Face ID، طراحی بدون پورت، مدل برتر «Ultra» و موارد دیگر باشند.

 

  ویژگی های شایعه شده

  •   تراشه مودم طراحی شده توسط اپل
  •   Face ID زیر نمایشگر امکان پذیر است
  •   مدل برتر آیفون 16 “Ultra”
  •   دکمه ولوم حالت جامد
  •   لنز زوم پریسکوپ
  • طراحی بدون پورت امکان پذیر است

 

اپل همچنان روی مدل‌های 2023 آیفون 15 و آیفون 15 پرو کار می‌کند، اما همانطور که معمولاً در شایعات اتفاق می‌افتد، تحلیلگران، افشاگران و سایرین با اطلاعات داخلی در حال حاضر به سری آیفون 16 در سال 2024 پشت کرده‌اند.

 

مدتی است که شایعاتی در مورد مدل های آیفون 16 می شنویم، بنابراین فکر کردیم که همه چیزهایی را که می دانیم در یک مکان ادغام کنیم تا از چگونگی تکامل چرخه شایعات مطلع شویم.

 

توجه داشته باشید که این خلاصه شامل اولین شایعات در مورد خط تولید آیفون 16 است و هنوز زمان زیادی برای تغییر برنامه های اپل وجود دارد. اطلاعات در اینجا نباید به عنوان حقایق سخت در این تاریخ اولیه تفسیر شود.

 

اندازه تغییر می کند

بر اساس منابع متعدد، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس می توانند دارای اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشند. آیفون 16 پرو می تواند صفحه نمایشی در حدود 6.3 اینچ داشته باشد، در حالی که آیفون 16 پرو مکس باید صفحه نمایشی در حدود 6.9 اینچ داشته باشد.

 

انتظار می رود مدل های آیفون 16 پرو دارای نسبت تصویر بالاتر 19.6.9 باشند که نسبت تصویر فعلی 19.5:9 بیشتر است. این تغییر به این معنی است که مدل‌های آیفون 16 پرو کمی بزرگ‌تر خواهند بود، اگرچه این چندان قابل توجه نیست.

 

به گفته تحلیلگر صفحه نمایش، راس یانگ، آیفون 16 پرو به طور خاص دارای اندازه 6.27 اینچ است که نسبت به 6.12 اینچ کاهش یافته است و آیفون 16 پرو مکس از 6.69 اینچ 6.86 اینچ خواهد داشت. این افزایش 2.5 درصدی در اندازه صفحه نمایش است. در حالی که اندازه صفحه نمایش بزرگتر به مدل های آیفون 16 پرو در سال 2024 محدود می شود، اپل قصد دارد با عرضه آیفون 17 آنها را به مدل های استاندارد آیفون در سال 2025 بیاورد.

 

رندرهای فاش شده آیفون 16 CAD نشان می دهد که آیفون 16 پرو مکس صفحه نمایش بزرگ تری خواهد داشت که با افزایش اندازه شایعه شده مطابقت دارد.

 

آیفون 16 اولترا

با آیفون 16، اپل می تواند یک آیفون 16 “اولترا” رده بالا را معرفی کند که در کنار آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس به فروش می رسد. این دستگاه به‌عنوان عرضه‌کننده آیفون رده بالا قرار می‌گیرد و می‌تواند دارای بهبودهای اضافی دوربین، صفحه نمایش بزرگ‌تر و احتمالاً طراحی بدون پورت باشد.

 

دکمه های حالت جامد

برای مدل‌های آیفون 15 پرو، اپل در ابتدا می‌خواست دکمه‌های حالت جامد صدا، پاور و بی‌صدا را معرفی کند که جایگزین دکمه‌های فیزیکی شوند، اما به دلیل «مشکلات فنی حل‌نشده» این ویژگی از آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس حذف شد. .

 

در عوض، اکنون شایعات حاکی از آن است که اپل دکمه های حالت جامد را تا سال 2024 به تعویق می اندازد و در عوض آنها را به مدل های آیفون 16 پرو اضافه می کند. مارک گورمن از بلومبرگ می گوید به احتمال زیاد اپل از این فناوری برای آیفون 16 پرو استفاده خواهد کرد و اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است شاهد طراحی دکمه یکپارچه ای باشیم که برای مدل های آیفون 15 پرو اعلام شده است.

 

دکمه های حالت جامد را می توان به همان روشی که یک دکمه فیزیکی مورد استفاده قرار داد، اما وقتی دکمه را لمس می کنید، هیچ فشاری روی دکمه وجود ندارد. در عوض، لرزش لمسی برای تقلید از فشار دادن دکمه استفاده می‌شود و حتی زمانی که هیچ حرکت فیزیکی واقعی دکمه وجود ندارد، احساس فشار دادن را به شما می‌دهد.

 

  دکمه های آیفون 14 پرو

دکمه های فیزیکی صدا و پاور آیفون 14 پرو

اپل در حال حاضر از فناوری حالت جامد برای دکمه Touch ID Home در iPhone SE و ترک پد در مدل‌های MacBook Pro و MacBook Air استفاده می‌کند. در این دستگاه‌ها، می‌توانید از ژست فشاری استفاده کنید و به نظر می‌رسد که دکمه‌ای را فشار داده‌اید، اما در واقع یک سطح جامد با بازخورد لمسی است. فناوری دکمه های حالت جامد می تواند محافظت در برابر گرد و غبار و آب را بهبود بخشد زیرا به مکانیزم فیزیکی خلاء نیاز ندارد، اما به سخت افزار اضافی در داخل آیفون نیاز دارد. شایعه شده است که اپل دو تاپتیک موتور دیگر را به مدل‌های آیفون 15 پرو اضافه می‌کند تا دکمه‌های حالت جامد را روشن کند، بنابراین احتمالاً مدل‌های آیفون 16 پرو نیز اینگونه عمل خواهند کرد.

 

  Taptic Engine در آیفون 14 پرو، از طریق iFixit

توجه داشته باشید که در مورد اینکه آیا فناوری دکمه های حالت جامد برای مدل های آیفون 16 پرو آماده خواهد بود یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد. تحلیلگر جف پو فکر می‌کند که احتمال «کم» وجود دارد که دستگاه‌ها گزینه دکمه به‌روز شده را دریافت کنند، بنابراین ممکن است این ویژگی حذف شده باشد یا در تاریخ دیگری وارد شود. احتمالاً کمی بعدتر در چرخه شایعات بیشتر در مورد دکمه های حالت جامد خواهیم شنید.

 

تراشه مودم طراحی شده توسط اپل

حداقل از سال 2019، اپل در حال کار بر روی توسعه تراشه مودم و پیکربندی آنتن خود بوده است که به آن اجازه می‌دهد تامین قطعات از Qualcomm و Broadcom را متوقف کند. اولین تراشه های مودم 5G طراحی شده توسط اپل می توانند در مدل های آیفون 16 2024 عرضه شوند.

 

اپل در ابتدا می خواست تراشه های مودم خود را در سال 2023 معرفی کند، اما در اواخر سال 2022 با تاخیرهایی مواجه شد که این پروژه را مجبور به عقب انداختن کرد. در حال حاضر، به نظر می رسد برنامه اپل این است که تراشه مودم جدید را حداقل در یک مدل آیفون در سال 2024 معرفی کند.

 

اولین نسخه تراشه مودم شامل اجزای بی سیم جداگانه خواهد بود، اما در نهایت اپل می خواهد یک تراشه همه کاره ایجاد کند که عملکردهای مودم سلولی، WiFi و بلوتوث را ترکیب کند.

 

اپل از شرایط مجوز کوالکام ناراضی است و در سال 2017 از شرکت سن دیگو به دلیل حق امتیاز ناعادلانه شکایت کرد. در آن زمان، اپل قصد داشت به تراشه‌های مودم اینتل روی بیاورد، اما در مرحله انتقال 5G بود و اینتل قادر به تولید قطعات مطابق با استانداردهای اپل نبود. اپل در نهایت شکایت خود را با کوالکام به پایان رساند، در حالی که اینتل به تجارت چیپ مودم خود پایان داد و باقیمانده ها را به اپل فروخت. مدیرعامل کوالکام گفت که انتظار دارد اپل در سال 2024 از تراشه های مودم خود استفاده کند.

 

  وای فای 7

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، فکر می‌کند که مدل‌های آیفون 16 پرو می‌توانند از فناوری نسل نت وای‌فای 7 استفاده کنند که باید سرعت «حداقل 30 گیگابیت در ثانیه» را ارائه دهد و تا 40 گیگابیت بر ثانیه نیز برسد.

 

Wi-Fi 7 همچنین می‌تواند از کانال‌های 320 مگاهرتز استفاده کند و از فناوری مدولاسیون دامنه چهارگانه (QAM) 4K پشتیبانی می‌کند که در نهایت سرعتی تا 2.4 برابر سریع‌تر از Wi-Fi ارائه می‌کند. -Fi 6 با همان تعداد آنتن. Wi-Fi 7 در نهایت حداکثر سرعت انتقال سریع‌تر، تأخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تر را ارائه می‌کند.

 

پورت USB-C

اپل با سری آیفون 15 به فناوری USB-C روی می آورد و همچنین باید برای مدل های آیفون 16 استفاده شود.

 

حداقل یک آیفون در سال 2024 می‌تواند دارای طراحی بدون پورت باشد که کانکتور USB-C را از بین می‌برد و شارژ و انتقال داده از طریق MagSafe یا فناوری مشابه انجام می‌شود.

 

  در زیر نمایش چهره شناسه؟

 

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مدل‌های آیفون 16 پرو ممکن است از فناوری Under-Display Face ID استفاده کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد که Face ID زیر نمایشگر ممکن است تا سال 2025 وارد بازار نشود. Face under display فضای قابل استفاده بیشتری برای نمایشگر فراهم می‌کند، زیرا نیازی به آن نخواهد بود.

 

سایت کره ای The Elec گفت فناوری Face ID زیر نمایشگر را می توان در اوایل سال 2024 با مدل های آیفون 16 پرو معرفی کرد، اما تحلیلگر صفحه نمایش راس یانگ فکر می کند که هنوز حداقل دو سال از این فناوری باقی مانده است. با خط زمانی یانگ، Face ID زیر نمایشگر تا آیفون 17 پرو در دسترس نخواهد بود و مدل‌های آیفون 16 پرو را با جزیره پویا باقی می‌گذارد.

 

هنگامی که Face ID زیر نمایشگر راه اندازی می شود، یک بریدگی دایره ای برای دوربین وجود خواهد داشت، مشابه آنچه سازندگانی مانند سامسونگ از فناوری دوربین جلو استفاده می کنند.

 

 

تکنولوژی دوربین آیفون 16

مدل‌های آیفون 16 پرو می‌توانند دارای یک لنز 48 مگاپیکسلی Ultra Wide باشند که تصاویر را در شرایط نور کمتر بهبود می‌بخشد. احتمالاً مانند دوربین 48 مگاپیکسلی عریض عمل می‌کند که با استفاده از binning پیکسل، داده‌های چهار پیکسل را در یک «سوپر پیکسل» برای کیفیت تصویر بهتر ترکیب می‌کند.

 

دوربین 48 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض مورد استفاده در آیفون 16 پرو مکس ظاهراً دارای یک لنز هیبریدی هشت قسمتی با دو عنصر شیشه ای و شش عنصر پلاستیکی به همراه بهبودهایی برای لنزهای تله فوتو و فوق عریض است.

 

آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس می توانند در سال 2024 از لنزهای تله فوتو پریسکوپ استفاده کنند. در سال 2023، آیفون 15 پرو مکس تنها دستگاهی خواهد بود که به دلیل محدودیت های اندازه از فناوری جدید دوربین بهره می برد.

 

با یک لنز پریسکوپ، نور از یک آینه زاویه دار به حسگر تصویر دوربین منعکس می شود. تغییر جهت امکان یک سیستم تله فوتو “خم” را برای افزایش قابلیت زوم اپتیکال بدون تاری مرتبط با زوم دیجیتال فراهم می کند. انتظار می رود آیفون 15 پرو مکس دارای زوم اپتیکال 6 برابری باشد، بنابراین 16 پرو مکس ممکن است همان ویژگی زوم اپتیکال 6 برابری را داشته باشد.

 

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 16 پرو از طراحی حسگر دوربین پشتی پشته‌ای استفاده کنند. طرح پشته‌ای ابتدا در مدل‌های استاندارد آیفون 15 معرفی می‌شود، قبل از اینکه در سری آیفون 16 استفاده شود. طرح پشته‌ای نور بیشتری را جذب می‌کند.

 

  چیدمان دوربین

مدل‌های استاندارد آیفون 16 ممکن است طرح‌بندی دوربین عمودی مشابه چیدمان دوربین مورد استفاده در آیفون 12 داشته باشند. اپل از طرح‌بندی مورب برای آیفون 13 و آیفون 14 استفاده کرده است و مشخص نیست که چرا این شرکت به موقعیت عمودی برمی‌گردد. چیدمان.

 

پریسکوپ عالی؟

آیفون 16 پرو مکس می تواند به یک دوربین پریسکوپ سوپر تله فوتو برای زوم اپتیکال به میزان قابل توجهی مجهز شود. این اطلاعات از یک حساب کاربری Weibo می آید که در گذشته اطلاعات دقیقی را ارائه کرده است، اما هنوز توسط یک منبع قابل اعتماد دوم پشتیبانی نشده است.

 

تله فوتو “سوپر” یا “اولترا” معمولاً دوربین هایی با فاصله کانونی بیشتر از 300 میلی متر را توصیف می کند. لنز تله فوتو فعلی معادل یک لنز 77 میلی متری است، بنابراین اگر دقیق باشد، می تواند افزایش قابل توجهی در قابلیت های زوم داشته باشد.

 

  باتری

 

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 16 پرو از فناوری باتری انباشته استفاده می‌کنند که ممکن است منجر به ظرفیت بالاتر و عمر باتری بیشتر شود. باتری های انباشته در وسایل نقلیه الکتریکی و دستگاه های پزشکی رایج هستند، اما یک فناوری نوظهور برای گوشی های هوشمند هستند.

 

باتری انباشته می تواند با شارژ سیمی سریعتر 40 واتی و شارژ MagSafe 20 واتی همراه باشد.

 

  تاریخ عرضه آیفون 16

انتظار می رود مدل های آیفون 16 در سپتامبر 2024 عرضه شوند و از مدل های آیفون 15 2023 پیروی خواهند کرد.

 

  ویژگی های آینده آیفون

انتظار می‌رود فناوری ProMotion که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را به صفحه آیفون اضافه می‌کند، از سال 2025 به مدل‌های استاندارد آیفون عرضه شود. تا سال 2025، ProMotion به آیفون‌های رده بالا «Pro» محدود می‌شود.

 

با آیفون 18 2026، اپل دارای فناوری Face ID و دوربین جلویی زیر نمایشگر خواهد بود که به طور بالقوه امکان طراحی بدون بریدگی برای سخت افزار دوربین را فراهم می کند. این اولین طراحی تمام صفحه را نشان می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *