اپلیکیشن ها ( آموزش و ترفند )

بازیابی و ریکاوری پیام ها و دایرکت های حذف شده اینستاگرام

قبل اقدام برای بازیابی پیام اینستاگرام باید بدونید چه پیام هایی بازیابی و ریکاوری میشوند و چه پیام هایی قابل بازیابی نیستند

امروز اینجا شما با توضیحات کاملی آشنا خواهید شد که ابهامات شمارو از بین خواهند برد

 

پیام هایی که در اینستا داده اید اگر به طور کامل چت رو پاک کردید ن پیام های داخلشو این پیام ها با روش زیر بازیابی و ریکاوری میشوند اما اگر آن پیام هارو تکی لغو ارسال یا Unsend کردید این پیام ها با روش زیر بازیابی نمیشوند اما روشی برای این مسعله هم وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد

 

دو سوال احتمالی ممکن است برای شما پیش بیایید

۱. وقتی کسی به من پیام داده و من پیام رو مشاهده کردم باز میتونسته لغو ارسال یا همون Unsend انجام بده؟

بله در اینستاگرام بعد از مشاهده پیام باز هم امکان لغو ارسال پیام وجود دارد

۲. اگر پیام هایی که خودم به این شکل لغو ارسال کردم بخوام بازیابی کنم امکانش هست ؟

درواقع این امکان وجود نداره و آموزشی برای انجامش نیست تنها امکان روش بازیابی این نوع پیام ها در ادامه توضیح خواهیم داد

 

برای خواندن مابقی سوالات به اخر مقاله مراجعه فرمایید

 

بازیابی دایرکت اینستاگرام

اگر از طرفداران برنامه اینستاگرام و پیام رسان آن یعنی دایرکت مسنجر در اینستاگرام هستید، احتمالاً به طور تصادفی پیام های خود را حذف کرده اید و به دنبال راهی برای بازیابی پیام های حذف شده اینستاگرام خود هستید..

در این روش اطلاعات شما به صورت فایل فشرده با پسوند Zip به آدرس ایمیلی که مشخص می کنید ارسال می شود.

 

اگر این فرآیند را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام انجام دهید، فایل ها با پسوند Jason برای شما ارسال می شود و برای مشاهده اطلاعات به اپلیکیشنی مانند Json Genie (ویرایشگر) نیاز دارید. اما با بازگردانی پست های حذف شده در اینستاگرام دایرکت در وب سایت این شرکت، قادر خواهید بود بین فرمت های Jason و HTML یکی را انتخاب کنید.

برای استفاده از این روش می توانید دایرکت پاک شده اینستاگرام را از طریق مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود بازیابی کنید. اما توصیه می شود از مرورگر رایانه خود استفاده کنید.

در گوشی های آیفون و اندروید

ابتدا سعی کنید اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید. ابتدا پروفایل شخصی خود را وارد کنید. برای این کار کافیست روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

 

در گوشه سمت راست بالای صفحه پروفایل، روی منوی سه خطی کلیک کرده و وارد گزینه Settings شوید.

 

در صفحه تنظیمات به دنبال گزینه (your activity) بگردید.

 

با ورود به این بخش، در پایین صفحه گزینه (download your information) برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.

 

 

در صفحه باز شده ایمیل خود را وارد کرده و در صفحه بعد رمز اینستاگرام خود را وارد کنید و در آخر دکمه (درخواست دانلود) را فشار دهید.

 

اکنون باید منتظر ایمیلی از اینستاگرام باشید تا اطلاعات شما به صورت فایل فشرده (زیپ) ارسال شود. بسته به میزان اطلاعات و سن حساب شما، این فرآیند ممکن است چند روز (48 ساعت) طول بکشد. اما در اکثر اوقات کمتر از یک ساعت برای شما ارسال میشود، صبور باشید و هر روز ایمیل های خود را چک کنید. عنوان ایمیل شما شبیه (داده های اینستاگرام شما) خواهد بود.

در ایمیل دریافتی روی دکمه دانلود داده (download your information) که با رنگ آبی در تصویر زیر قابل مشاهده است کلیک کنید و انگشتتان را برندارید تا بتوانید آدرس دکمه را کپی کنید بر روی کپی آدرس (COPY URL) کلیک کنید تا آدرس کپی شود

 

حال آدرس را در برنامه گوگل کروم وارد (paste) کنید.

 

 

اطلاعات شما از جمله عکس ها، چت ها و موارد دیگر به صورت یک فایل فشرده دانلود می شود. وقتی داده ها را استخراج می کنید، فایلی به نام messages.jason پیدا خواهید کرد. پیام های شما در این فایل موجود است. برای خواندن این پیام ها، اپلیکیشن (Json Genie (ویرایشگر)) را دانلود و نصب کنید. فایل messages.jason را در این نرم افزار باز کنید. می توانید چت های قدیمی خود را مشاهده کنید.

 

 

بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام

هیچ روشی برای این کار وجود ندارد ولی الان موقع نا امیدی نیست تنها یک روش میتواند امکان بازیابی پیام های اینستاگرام شمارو فراهم کند این روش ساده اما دانایی و تخصص میخواهد برای شما توضیح خواهیم داد به صورت است ولی توصیه میشود در صورت نداشتن آگاهی دست به این کار نزنید تا آسیبی به دستگاه موبایلتان وارد نشود

 

ابتدا باید گوشی موبایل را روت کنید تا دسترسی پذیری به فایل های پنهان داخل گوشی راحت شود

 

اما چطور به فایل های پنهان داخل گوشی دسترسی پیدا کنیم و بفهمیم چت ها در چه مسیری وجود دارند

 

بر مبنای دلایل قانونی از معرفی برنامه معزوریم اما با یه سری سرچ و بالا رفتن آگاهی میتونید فایل منیجری رو پیدا کنید تا از طریق اون فایل های پنهان موبایل رو پیدا کنید، توجه داشته باشید همچین برنامه هایی درصورت روت نبودن گوشی کار نخواهند کرد

 

حال فایل مربوط به اینستاگرام را گیر بیارید عموما فایل اصلی در پوشه android هستش و در پوشه اینستاگرام که ورود کردید وارد پوشه messages بشید و نام مخاطبی که باهاش چت کرده بودید رو در لیست پیدا کنید و وارد شوید حال ببینید پسوند این فایل چه پسوندی هست، یه برنامه برای بازکردن این پسوند با سرچ در گوگل و گوگل پلی پیدا دانلود و نصب کنید و این فایل را بازکنید تا بتوانید پیام هایی که حذف شده رو ببینید.

 

مقاله های مرتبط

ترفند های اینستاگرام

دیلیت اکانت اینستاگرام

 

سوالات

 

خودم میتونم روش دوم (بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام) رو انجام بدم؟

بله اما امکان آسیب رسانی به گوشی به هنگام روت کردن بالاست توصیه میشود به افراد متخصص بسپارید

 

چه چیزهایی بغیر پیام ریکاوری و بازیابی میشوند؟

تمامی اطلاعات از جمله کامنت ، مخاطبین ، استوری ، و…

 

بعد از ریکاوری چت دایرکت ویس ها و عکس ها هم که داخل چت ارسال و دریافت شدن بالا میان؟

بله تمامی متن پیام از جمله ویس و تصاویر بازیابی خواهند شد

 

برای بازیابی دایرکت روش های دیگه ای هم هست چه فرقی در این روش ها وجود دارد؟

هیچ فرقی وجود ندارد اطلاعات به دست اومده توسط خود اینستا برای ما بر روی آدرس ایمیلی که وارد میکنیم ارسال میشود و در تمامی روش ها فایل از خود اینستا با یه شکل و یه حجم دریافت میشود

 

برنامه ای مشابه Json Genie برای باز کردن پیام های بازیابی شده وجود دارد؟

بله شما میتوانید از نسخه بروز نرم افزار HTML استفاده کنید

 

سوال بعدی رو شما بپرسید، و جوابش رو دریافت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *